جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 10 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۹:۰۸:۲۰

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس:
نقشه راه برای پیشرفت فناوری انرژی کشور اهمیت بسزایی دارد

باشگاه خبری فراساحل: فناوری شیرین‌سازی گاز و حلال پارسی سول یکی از انتخاب‌های راهبردی پژوهشگاه صنعت نفت است که باید به چشم‌اندازهای وزارت نفت گره زده شود و اینجاست که اولویت‌بندی برنامه‌های پژوهشی بسیار اهمیت پیدا می‌کند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در همایش تخصصی پارسی سول گفت: امروزه بزرگترین چالش کشورهای بزرگ، انرژی است و درعین حال، عامل پیشرفت و رشد کشورهاست. علی اکبر شعبان پور، کشورهایی که در حوزه انرژی تاثیرگذار هستند را سه دسته دانست و اظهار کرد: کشورهایی که فقط منابع انرژی دارند، کشورهایی که فناوری حوزه انرژی دارند و کشورهایی که هم‌ منابع و هم‌ فناوری انرژی دارند و ایران با اینکه در مجموع منابع نفت و گاز در رده نخست قرار دارد اما در دسته نخست، یعنی کشورهایی که فقط منابع دارند، است؛ در نتیجه باید در زمینه پیشرفت فناوری در کشور تلاش شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس تصریح کرد: برای پیشروی در بخش فناوری باید نقشه راه داشت و پژوهشگاه صنعت نفت برای هر فناوری باید چشم‌اندازی همسو با چشم‌انداز کلی کشور و وزارت نفت داشته باشد. شعبان پور با اشاره به فناوری شیرین‌سازی گاز و حلال پارسی سول اظهار کرد: این فناوری یکی از انتخاب‌های راهبردی پژوهشگاه صنعت نفت است که باید به چشم‌اندازهای وزارت نفت گره زده شود و اینجاست که اولویت‌بندی برنامه‌های پژوهشی بسیار اهمیت پیدا می کند. وی ادامه داد: ابعاد طرح فناوری شیرین‌سازی گاز بسیار مهم است و باید به تمام ابعاد آن از جمله جایگاه صنعتی، تجاری‌سازی، تناسب حلال با تجهیزات صنعتی، انرژی مصرفی، رقابت با فناوری‌های خارجی و میزان اثرگذاری بر محیط‌زیست و موارد دیگر توجه بسیار کرد.



  کد خبر : 603
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :